niedziela, 8 czerwca 2014

Lemoniada z yerba mate

Upał zaczyna doskwierać, spada nasza chęć do pracy i marzymy jedynie o morskiej bryzie lub chłodnym pomieszczeniu. W takie dni szczególnie trzeba pamiętać o uzupełnianiu płynów, najlepiej sprawdzi się woda niegazowana. Jednak, jak już mamy dość samej wody, to można napić się orzeźwiającej lemoniady z yerba mate, która dodatkowo obudzi nas. 



Składniki:
  • 1 łyżeczka yerba mate
  • 1,5 cytryny
  • ok. 1 łyżki cukru
  • woda mineralna
Wykonanie:
  1. Yerba mate zaparzamy i odstawiamy, aby przestygła. W tym momencie możemy dodać cukier, żeby się rozpuścił.
  2. Wyciskamy sok z cytryny. 
  3. Przelewamy yerba mate i sok do jednego dzbanka, uzupełniamy najlepiej schłodzoną wodą. 
  4. Dodajemy lód lub chłodzimy. 
  5. Gotowe, smacznego. 


2 komentarze:

  1. Od kilku tygodni piję yerba mate, ale nigdy nie piłam jej w słodzonej wersji. Muszę spróbować takiej lemoniady z yerby, bo na pewno na gorące dni teraz świetnie się sprawdzi. Uwielbiam yerbę, bo mi rewelacyjnie zastępuje kawę, a zwłaszcza w upały kawa mi na przykład nie smakuje... W sumie do tej lemoniady dodałabym jeszcze jakieś świeże owoce, bo mi yerba mate w owocowym wydaniu mega pasuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. 35 year-old Software Consultant Aurelie Klejin, hailing from Earlton enjoys watching movies like Doppelganger and Metal detecting. Took a trip to Abbey Church of Saint-Savin sur Gartempe and drives a Jaguar C-Type. moje wyjasnienie

    OdpowiedzUsuń