piątek, 23 stycznia 2015

Biscotti z morelami

Niedawno przechodząc obok coffee heaven zobaczyłam ciekawe ciasteczka, były zamknięte w wielkim słoju, co tym bardziej podnosiło ich atrakcyjność w moich oczach. Nie mając zbyt dużo czasu sprawdziłam nazwę, biscotti. Ten rodzaj wypieku, zwany również cantucci lub cantuccini pochodzi z Włoch, a dokładniej z Toskanii. Biscotti są specyficznymi ciastkami, ponieważ bardziej przypominają suchary. Tradycyjnie wypiekane są z migdałami, ale można próbować różnych wariacji. Ja zrobiłam z suszonymi morelami, a w planach mam jeszcze kilka opcji. Przez swoją twardość są idealnym dodatkiem do kawy, herbaty lub wina. Powinno się spożywać je uprzednio maczając w wybranym napoju. 
Przygotowanie nie jest problematyczne, ani bardzo czasochłonne. Ciasteczka możemy przechowywać w puszce lub w słoiku przez dłuższy czas. Warto spróbować. 
Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki. Jedyną modyfikację jaką proponuję, to użycie mniejszej ilości cukru. Poza tym można używać innych bakalii, orzechów. Wybrałam ten przepis ze względu na brak dodatku masła, jednak z czasem pokuszę się o wypróbowanie tego drugiego rodzaju i zdam relację. 





Składniki:
  • 1 jajko
  • 70-80 g drobnego cukru (w oryginalnym przepisie jest 90 g, dla mnie za słodkie)
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (lub nasionka z połowy laski wanilii, albo 1 kropla olejku waniliowego)
  • 150 g moreli suszonych (lub np. migdałów, albo część migdałów, część moreli)
Wykonanie:
  1. Jajko roztrzepujemy z cukrem, najlepiej za pomocą miksera, aż się zrobi jaśniejsze. 
  2. Do jajka dodajemy ekstrakt waniliowy (lub zamienniki), przesianą mąkę, proszek do pieczenia i morele. Wszystko wymieszać. 
  3. Oprószyć ręce mąką (ciasto klei się). Powstałe ciasto uformować w szeroki wałek (ok 20 cm dł.) lub dwa mniejsze. 
  4. Wałek/i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 175 st. przez około 25 min, aż ciasto zrobi się złotobrązowe, twardsze. 
  5. Po tym czasie wyjąć i odstawić by wystygło.
  6. Przestudzone ciasto pokroić na kromki o szerokości ok 1 cm. Kroić pod skosem przy użyciu noża z ząbkami (ciasto twarde, ciężko się kroi i kruszy). 
  7. Kromeczki rozłożyć na blaszce i piec w 180 st. przez 7 min, poobracać kromki na drugą stronę i piec jeszcze 7 min. 
  8. Powinny wyjść złociste i chrupiące. 
  9. Gotowe, smacznego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz