sobota, 25 października 2014

Ciasteczka owsiane z bananem, orzechowo-kakaowe

Dziś wrzuciłam na luz i bez pośpiechu udałam się na zakupy. Oczywiście poszłam po jedno, a wróciłam z drugim. Kupiłam przepiękne (w moim odczuciu) miseczki sowy w sklepie home&you. Skoro nabyłam takie cuda, pomyślałam sobie, że warto napełnić je czymś smacznym. Dlatego upiekłam ku Waszej uciesze - mam nadzieję, ciasteczka owsiane. Może część z Was już próbowała podstawowego przepisu na szybkie ciasteczka z płatków owsianych i bananów, ten jest modyfikacją. Latem robiłam wersję z jagodami, a teraz bardziej jesienna, orzechowo-kakaowa. Nie są mocno słodkie, ponieważ nie zawierają cukru poza tym pochodzącym z bananów. Mogą posłużyć jako zdrowa, energetyczna przekąska. Ze względu na swoją wilgotność przechowujemy je jedynie do 3 dni. 

P.S. Nie bójcie się eksperymentować samodzielnie, banany i płatki to baza. Możecie dodać czekoladę, suszone owoce, świeże owoce, miód, cynamon itd. 



Składniki:

  • 2 banany
  • 1 szklanka płatków owsianych błyskawicznych
  • garść zmielonych orzechów włoskich
  • 1 łyżka kakao (gorzkiego, prawdziwego)
Wykonanie:
  1. Wszystkie składniki łączymy ze sobą w misce. Najlepiej ugniatać dłońmi.
  2. Następnie formujemy kulki mniej więcej wielkości orzecha włoskiego i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Kulki spłaszczamy np. widelcem lub łyżką tak, aby ciasteczka pozostały w miarę zwarte. 
  3. Pieczemy w 180 st. przez około 15 min.
  4. Wyciągamy upieczone ciasteczka i pozwalamy im przestygnąć.
  5. Gotowe, smacznego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz